FAQ

Hallo, waar kunnen wij je mee helpen?

Hoe stuur ik een artikel retour?

Je kunt je artikel retour sturen door dit in een goed verpakte doos te doen, gericht aan het volgende adres:

Nieuwenakker 31
5171WC Kaatsheuvel

Mocht je niet meer in het bezit zijn van de toegestuurde doos, dan kun je ook een andere doos gebruiken.

 

 

Voorwaarden retourneren

Alle goederen die vooraf zijn afgerekend kunnen gedurende 14 dagen aan ons worden geretourneerd. Dit is mogelijk indien de producten onbeschadigd en ongebruikt zijn. Daarnaast moet het product in orginele staat zijn en voorzien van eventuele labels. Voor alle producten in de uitverkoop gelden dezelfde voorwaarden.

Terugbetaling

Op dit moment krijgen we een hoog aantal bestellingen en retourzendingen, daarom kan het iets langer duren dan normaal om je retourzending te registreren. Zodra wij jouw retourzending hebben geregistreerd, sturen wij je een bevestiging per e-mail. We doen er alles aan om de zaken te versnellen! 

  1. Als je bestelling klaar is voor terugzending, met alle benodigde retourformulieren, geef je deze af bij een PostNL punt. Een beschrijving hoe je jouw bestelling voorbereid om te retourneren, vind je onder bestelling retourneren. Bewaar het verzendbewijs.
  2. Je pakket wordt door PostNL naar ons retourcentrum gebracht.
  3. Je retourzending wordt gecontroleerd.
  4. Na een geslaagde controle wordt het artikel met je verrekend.

Kan ik een artikel ruilen?

Je kunt artikelen ruilen door een artikel te retourneren en vervolgens direct een nieuwe bestleling te plaatsen op de website. Het is helaas niet mogelijk om bestellingen met elkaar te verrekenen of om via het retouretiket ene vervanged artikel aan te vragen.

Ik heb een klacht

Wij proberen altijd een zo goed mogelijke service te verlenen, onze website up-to-date te houden en hoogwaardige artikelen te leveren. Helaas kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Neem dan contact met ons op. Wij gaan ons uiterste best doen om je klacht binnen 24 uur te beantwoorden.

Wat is de levertijd en wat zijn de kosten?

De leveringen bedragen €4,25 bij een brievenbuspakje en €6,95 voor een pakket. Als je je bestelling doordeweeks plaatst vóór 15.00 uur, proberen wij je bestelling de volgende dag al te leveren.

Inloggen mislukt

Kun je niet inloggen? Controleer of je je e-mailadres of wachtwoord juist hebt ingevoerd. Krijg je de melding ‘Inloggen mislukt’ dan betekent dit vaak dat je nog geen account hebt.

Als je aangemeld bent voor de Nieuwsbrief, houdt dit niet automatisch in dat je ook een Mountainbike-store account hebt.

Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord.

iDeal betalingen

Bij iDEAL word je tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van je bank. Je hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ING, Rabobank en SNS Bank. Bij deze betaalwijze word je betaling direct afgeschreven van je rekening. Om te betalen met iDEAL doorloop je vanaf het punt waar je jouw betaalwijze kiest de volgende stappen:

  1. Selecteer je bank
  2. Klik op ‘Volgende’, hierdoor kom je op de pagina ‘Bestelling controleren en versturen’
  3. Nadat je op ‘Bevestigen en doorgaan naar iDEAL’ klikt ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging
  4. Je wordt doorgestuurd naar de betaalomgeving van uw bank
  5. Rond hier je betaling af
  6. Vergeet niet na je betaling terug te gaan naar de Mountainbike-store site. Hier wordt jouw bestelling afgerond en zie je een bevestiging van je betaling
  7. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een verzendbevestiging

Defect artikel retourneren

Wanneer een artikel beschadigd of defect is, kun je gebruik maken van je recht van reclamatie.

Hiervoor vragen wij je vriendelijk om het volgende te doen: 

  • Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
  • 3 tot 4 foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen. De beschadiging of het defect moet op ten minste een foto duidelijk zichtbaar zijn. Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant, gefotografeerd worden.
  • Je kunt de foto’s sturen naar info@mountainbike-store.nl. Hou er rekening mee dat je e-mail, inclusief foto’s, niet groter is dan 25 MB. We raden je daarom aan om je foto’s als JPEG-bestand door te sturen.
  • Na ontvangst van de foto’s word je verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van je verzoek. 

Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.